آشنایی با انواع سنگ گرانیت مشکی و کاربردهای آن

با انواع، رنگ ها وکاربردهای گرانیت مشکی آشنا شوید



سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت از خنک شدن توده های مواد مذاب ساخته می شود. سنگ مورد استفاده در صنعت ساختمان، سنگ های آذرین داخلی است. این سنگ به سنگ خار معروف است که تفاوت آن با سنگ های آذرین بیرونی این است که شکل آن سنگ های آذرین بیرونی به شکل سنگ است. سنگ گرانیت یکی از سنگین ترین سنگ هاست.


سنگ گرانیت چه رنگ هایی دارد؟

سنگ گرانیت چه رنگ هایی دارد؟

گرانیت در رنگ های مختلف از صورتی تا خاکستری و مشکی موجود است که هر کدام به دلیل وجود مواد معدنی مختلف در این سنگ است. رنگ سیاه گرانیت به دلیل وجود مواد معدنی بیوتیت و هورنبلند است. مقدار این کانی ها و نوع آنها تاثیر زیادی در استحکام سنگ ها دارد و افزایش حضور این کانی ها باعث تیره شدن رنگ سنگ ها می شود.


بهترین سنگ های گرانیت سیاه کدامند؟

بهترین سنگ های گرانیت سیاه کدامند؟

گرانیت سیاه از معادن مختلف استخراج می شود و بافت و رنگ گرانیت در هر منطقه متفاوت است. بهترین معادن گرانیت سیاه عبارتند از: گرانیت نطنز، گرانیت پیرانشهر، گرانیت سیاه تویسرکان.

سنگ گرانیت مشکی نطنز دارای زمینه مشکی و دارای خطوط سفید و گره های روشن می باشد. این سنگ بسیار سخت و بادوام است و از شهر نطنز در استان اصفهان وجود دارد. این نوع سنگ گرانیت مشکی یکی از زیباترین سنگ های گرانیت می باشد. این سنگ گران ترین نوع گرانیت است.

گرانیت سیاه پیرانشهر از معادن آن واقع در پیرانشهر آذربایجان غربی استخراج می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و همچنین خط و خش را از بین نمی برد.

گرانیت سیاه تویسرکان یکی از گران ترین سنگ های ایران است که رنگ آن بسیار مشکی است و به آن اشک چشم می گویند و از معادن شهرستان تویسرکان استخراج می شود.


کاربردهای سنگ گرانیت سیاه چیست؟

کاربردهای سنگ گرانیت سیاه چیست؟

سنگ گرانیت یکی از سنگ های ساختمانی است که دارای استحکام خوب و بسیار قوی می باشد. این سنگ عمر طولانی دارد و در برابر عوامل مخرب مقاوم است. با توجه به خواص این سنگ می توان از آن در تمامی قسمت های ساختمان استفاده کرد. سنگ گرانیت سیاه در نمای بیرونی ساختمان به عنوان نمای ساختمان و در فضای داخلی مانند پله، دیوار، کف، کابینت، سرویس بهداشتی، پیاده رو و ... استفاده می شود، اما گرانیت سیاه کمتر در نمای ساختمان استفاده شده است. در سال های اخیر سنگ گرانیت سیاه همچنین به طور گسترده در مکان های عمومی مانند ساختمان های تجاری، ادارات، بیمارستان ها، پارکینگ ها استفاده می شود. علاوه بر موارد ذکر شده، گرانیت را می توان در ترکیب با مواد دیگر استفاده کرد و از آن در محیط های مختلف استفاده کرد.


مهمترین ویژگی های گرانیت سیاه چیست؟

مهمترین ویژگی های گرانیت سیاه چیست؟

گرانیت سیاه دارای ویژگی های زیر است:

-مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متغیر مانند باد، گرد و غبار، باران
-مقاومت در برابر آلودگی هوا
-مقاومت در برابر خراش و ضربه
-مقاومت در برابر مواد شیمیایی
-مقاومت در برابر آب
-مقاومت در برابر سرما
-مقاومت در برابر حرارت
-مقاومت در برابر نور خورشید
-چسبندگی خوبی به ملات دارد
-تنوع در بافت و رنگ
-زیبایی منحصر به فرد و سطح صاف و یکدست آن




مقاله قبلیانواع سنگ ساختمانی؛ معرفی، کاربرد و مزایای انواع سنگ ساختمانی
مقاله بعدی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه